Het is weer voorbij die mooie zomer……

Hoewel, tijdens het schrijven van deze blog is het buiten zonnig en +30 graden. De mussen vallen dood van het dak, dus voorlopig zitten we nog volop in de zomer van 2016!

Back to basic

Met het weer mooier dan ik me kan herinneren dat het ooit was half september, denk ik aan de afgelopen weken en hoeveel moeite het mij kost om weer mijn ritme op te pakken. Dan bedoel ik ritme in werk en privé. Ik heb geen kinderen die om 08.30 uur op school moeten worden afgeleverd en ik heb een eigen bedrijf, wat mij veel vrijheid geeft. Oftewel, het is aan mij om structuur en ritme aan te brengen in het leven van alledag.
Maar, tjonge ik vond en vind het soms best lastig. Wat doe ik om hier verandering in aan te brengen? Ik pas mijn KSF-methode op mezelf toe. Ik heb bij elk actie die goed voor mij was, mezelf gecomplimenteerd met de woorden: goed gedaan, Monique. In het begin moest ik weer even wennen, maar met kleine stappen kom ik daar, waar ik voor mijn vakantie was gebleven. Ook voor wat betreft mijn eetpatroon was de structuur ver te zoeken. Ik wil weer meer groenten en fruit eten, minder geraffineerde suikers en vooral zelf mijn eten maken. Ondertussen heb ik weer een voorraadje mueslirepen aangelegd en langzaamaan kom ik weer terug in mijn ritme.

Waar is het misgegaan?

Voor ik met vakantie ging was ik bezig met het halen van het diploma Functional Personal Trainer. Dit betekende dat ik gemiddeld 3x in de week met een sportieve activiteit bezig was. 1x mijn eigen sportschool bezoeken voor een circuittraining, 1x (soms 2x) naar de Pilates-studio voor een les en 1x de sportschool bezoeken met mijn medestudenten. Ik kan je vertellen dat het hard ging met het opbouwen van spieren en daarmee met het verbranden van de vetrandjes.
Dat patroon raakte ik kwijt doordat mijn opleiding klaar was (ik ben geslaagd!) en ook doordat ik op vakantie ben gegaan. Tijdens de vakantie hebben we vele mooie fietstochten gemaakt, maar ook veel buiten de deur gegeten. Dat was allemaal heerlijk en ik had het voor geen goud willen missen. Je voelt ‘m aankomen, maar ik merk dat ik nu iets harder aan de bak moet. Mijn buikje met vetrandjes is teruggekomen en de spieren die zich hadden afgetekend op mijn bovenarmen zijn nagenoeg verdwenen.
De afgelopen weken ben ik steeds 1x in de week in mijn sportschool te vinden geweest voor mijn circuit-training. En zoals mijn leraar van de sportopleiding al zei: 1 training is geen training; dit heb ik aan den lijve ondervonden.
Vanaf deze week is het klaar en ga ik het anders aanpakken.
Vandaag ben ik voor de 2e keer deze week in de sportschool geweest en komende vrijdag ben ik er weer. Ik wil weer sterker worden en mijn buikje verbranden.

Do Something Different Every Day; wat ga jij doen?

In de week van 17 t/m 24 september a.s. is het Nationale Sportweek. Ik ga mezelf uitdagen om tijdens de Nationale Sportweek in ieder geval 1, voor mij onbekende sport uit te proberen. Zelf zit ik te denken aan schermen. Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor deze sport. Ik ga ontdekken of ik het ook een leuke sport vind. Wil je mijn ontdekking van schermen volgen? Volg mij op Twitter en Facebook.
Welke sport wil jij ontdekken? Laat je het me weten? Je kunt je reactie achterlaten op Facebook. Er is zoveel mogelijk. Als ik een paar suggesties mag geven: yoga, crossfit, Pilates, hockey, handbal, volleybal, petànque (jeu de boules), squash, tennis, hardlopen, atletiek, zwemmen, waterpolo, voetbal enz. enz.

Sinds de vakantie ben ik fan van het zwemmen in open water. Ik bedoel niet in zee, maar recreatieplassen zonder de golfslag van de zee. ’s Ochtends voor het ontbijt op de fiets naar het recreatiegebied bij mij in de buurt. In het water plonsen en dan ongeveer 500 meter zwemmen. Het water is nu heerlijk van temperatuur en de blauwalg houdt zich tot op heden zeer rustig. Ik hoop dit tot de eerste sneeuwval vol te houden.

Heb het goed en tot een volgende keer!